معاون اسناد و کتابخان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز عنوان کرد؛

 همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس؛ به دنبال بهبود روایت‌ها

«نوروزیان» گفت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس به عنوان یک منبع ارزشمند برای شناخت این دوران حماسی، همواره مورد توجه پژوهشگران و علاقه‌مندان بوده است؛ اما در سال‌های اخیر، انتقاداتی مبنی بر وجود برخی ایرادات و ضعف‌ها در این آثار مطرح شده است. به همین منظور، چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با هدف بررسی این آسیب‌ها و ارائه راهکار‌های بهبود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ - 16October 2024

 همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس؛ به دنبال بهبود روایت‌ها«میثم نوروزیان» معاون اسناد و کتابخانه  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس از البرز، از برگزاری چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با محوریت «آسیب شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و راهکار‌های بهبود آن» خبر داد.

نوروزیان با اعلام این خبر اظهارداشت: این همایش با همکاری مراکز و نهاد‌های اسنادی، پژوهشی و دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و هدف از آن، بررسی و نقد آثار منتشر شده در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ارائه راهکار‌های بهبود این حوزه است.

وی افزود: علاقه‌مندان به مسائل تاریخ شفاهی دفاع مقدس، متخصصان علوم آرشیوی، مورخان، جامعه‌شناسان و دیگر پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را تا اول دی ماه ۱۴۰۳ به نشانی hamayesh@defadocs.ir ارسال کنند. مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده و در فصلنامه‌های علمی پژوهشی و علمی - ترویجی به چاپ خواهند رسید و به نفرات برگزیده نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

معاون اسناد و کتابخانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، محور‌های اصلی همایش را آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، واکاوی و نقد آثار منتشر شده، ویراستاری، تدوین و شیوه‌های انتشار در تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی دفاع مقدس و جنگ (مبانی، مفاهیم، روش‌ها و...) عنوان کرد و گفت: دبیرخانه همایش از دریافت سایر موضوعات مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس به ویژه در محور‌های سه گانه مبانی نظری، ارائه تجربیات و مطالعات موردی و رویکرد‌های توسعه‌ای و کاربردی استقبال می‌کند.

نوروزیان در پایان، با تأکید بر اهمیت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، از تمامی علاقه‌مندان دعوت کرد تا در این همایش شرکت کرده و با ارائه مقالات خود به غنی‌سازی این حوزه کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار